Friday, April 1, 2022

نامه به رئیس قوه قضائیه

ریاست محترم قوه قضاییه

جناب آقای رییسی


با سلام،

پیشتر در نامههایی، از تشدید بیسابقهی نقض حقوق زندانیان اوین در پی انتصاب سرپرست جدید آن اطلاع دادهایم. فقط یک جلسه دیدار و گفتگو با ایشان کافی است تا هر مخاطب عادی، بیتناسبیِ مطلق ویژگیهای ایشان با سِمَت حساسی که به آن گمارده شده را دریابد. مسأله "خوب" یا "بد" بودن آقای ضیایی نیست؛ مسأله این است که ایشان به طرزِ عجیبی "اشتباهی" است! و به طریقِ اُولی، رئیس سازمان زندانها که ایشان را نصب کرده هم به احتمال زیاد باید "اشتباهی" باشد. اگر سرپرستیِ ایشان تداوم یابد، شک نکنید که بیتناسبیِ مهارتها و تدبیرشان بحرانهایی پیدرپی بر دستگاهِ ذیل مدیریت شما تحمیل خواهد کرد.


جناب آقای رئیسی،

برای شما که مشخصاّ نگاهی جدّی به جانشینیِ رهبری در آینده دارید، بودنِ این تعداد آدمهای "اشتباهی" در مواضعِ حسّاسِ دوروبرتان بهشدّت آسیبزاست. ظاهراً یک منتقد نباید چندان هم از این امر ناراضی باشد، ولی ماهیّتِ اندیشهی "تحوّلخواهی" چنان است که از اصلاح کژیهای طرفِ مورد انتقاد خود استقبال میکند و نه از تداوم آنها.

ضیایی سرپرست زندان اوین را سریعتر عزل کنید (و البته پیشنهاد میکنم جهانگیر رییس سازمان زندانها را هم بههمچنین)؛ که اگر چنین نشود، ما "بیقدرتان" با تلاش و ایستادگیِ مدنیِ توقّفناپذیرمان، ایشان را با نادیده گرفتنِ کاملِ تمامی دستوراتشان، در مقامِ عمل عزل خواهیم کرد.


با احترام

فرهاد میثمی

۲۴ مهر ۹۸

تهرانبند ۴ زندان اوین


No comments:

Post a Comment

فهرست مطالب

:برای دیدن هر یک از مطالب، روی آن کیلک کنید برای روزهای زجرِ اندر زجرِ اندر زجر نامه‌نگاری پروفسور مایکل نیگلر و فرهاد میثمی کشتارها را متوق...